Club Atletisme Tarragona

Paga, paga i torna a pagar

Didac 09/10/2012 09:43 57 lectures
Fil antic

Aquest fil té més d'un any i la informació pot estar desactualitzada. Et recomanem buscar fils més recents sobre aquest tema o obrir un nou fil si necessites informació actualitzada.

Didac
Didac
09/10/2012 09:43
Tancat General

Sabíem el que venia, i es que les fortes retallades a federacions i consells esportius, o això ens diuen ells, feia preveure un augment considerable del preu de les llicències.

Fins aquí bé, ho podem acceptar o no.

El que potser més m'escandalitza, per dir-ho d'alguna manera, és la necessitat d'anar pagant i pagant les coses, m'explico.

Com que som un club de tontos superlegals-guais paguem l'import de les llicències dels nostres atletes al 100%, ja sigui escolar, territorial, nacional, estatal, espacial i les que necessitin, i no ho estic criticant, el club es dels i per als socis, i trobo més que encertada aquesta filosofia.

Aquestes llicències les tramiten les Federacions, Consells ... òrgans supeditats a d'altres organismes superiors al nostre club, que negocien amb asseguradores privades les cobertures mèdiques per a aquestes llicències, que serà la cobertura que al cap i a la fi gaudiran els posseïdors d'aquestes, els atletes, petits i grans.

Mai m'he parat a mirar quines cobertures concretes hi ha, però com a mínim té les bàsiques, una assegurança de responsabilitat civil (RC), cobertura d'urgències i vista a els centres estipulats.

Perfecte, però aquestes coses no estan cobertes per la Seguretat Social ja? Segurament deixo escapar algun punts que la seguretat social no cobrirà i la nostra llicència si, d'acord, però reflexionem:

Si volem que l'ECAT pugui competir a nivell local (Consell Esportiu) hem tenir una llicencia tramitada per la Unió de Consells Esportius, la qual val 8,28 € aquest any (l'any passat 2,85).

D'altra banda també, si volem que competeixin en les proves federades (pista) que es el que mes preparen també hem de tramitar una llicència de promoció a la Federació Catalana d'atletisme, aquest any de 12 € (l'any passat 5)

A més a més, el Patronat d'Esports, ens obliga a tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil per a cobrir als socis i nens del club, una assegurança, que ja tenen, no una, sinó dues vegades.

O sigui que, a més de pagar un lloguer de pistes a un preu més que qüestionable, paguem impostos, entre d'altres, per a la seguretat social, per a més inri tornem a pagar assegurança amb una RC, tornem a pagar una altra assegurança amb una llicència del consell, una altra assegurança amb la Federació, i segur, que molts pares tenen una assegurança privada també contractada per als seus fills

A mi perdoneu-me però coses com aquestes em fan sentir com un estúpid. Dona la casualitat també, que el Consell i la Federació asseguren mitjançant la mateixa asseguradora privada, que no diré el nom,  i a sobre, la RC que tenim contractada es també de la mateixa asseguradora, imagineu-vos només amb nosaltres, aquesta ja es forra, no li paguem 1 cop, no, li paguem per triplicat !!!!!

A tot això encara em sembla trist, no se si més o per igual, que Consell Esportiu i Federació no es puguin ficar d'acord per compartir llicències, jo no veig quin problema hi hauria en que un atleta federat, amb la seva corresponent llicència pugui participar en una competició escolar.

Enlloc d'abaratir costos, estalviar feina, es duplica i triplica, tot això en un esport, amateur, on tot el que fem es "sense animu de lucru" que més aviat seria un "a veure si no tenim gaire deficit".

En tot això, crec que el club s'ha de posicionar i fer en la mesura que pugui alguna cosa al respecte a aquests punts:

- Revisar el conveni que té el club amb el patronat d'esports i entre d'altres, eliminar el punt en el que es demana al club la contractació d'una assegurança de RC

- Arribar a un acord amb el Consell Esportiu del Tarragonès, o qui sigui, per a que permetin la participació i competició a atletes que ja tinguin una llicència esportiva en aquest esport (Atletisme)

---
Dídac Rios

Entrenador Nacional d'Atletisme
Núm. 011781

Respostes (7)
Jose
Jose
09/10/2012 11:14

Difícil solució te el tema. Dubto que la duplicitat d'organismes esportius tingui solució. Ja fa anys que no sembla haver entesa entre Consell Esportiu i Federació... ja ni tant sols en el tema de les categories... imagineu-vos quan hi ha diners pel mig.

És clar que seguir les normes aquesta temporada comportarà un dèficit important, al menys en la secció més jove del club. També és veritat que podem fer algunes retallades en l'Ecat, encara que no sigui just. Vam establir els preus de les quotes socials sense conèixer aquestes noves tarifes de les llicències i ara crec que no toca modificar-les.

Didac
Didac
09/10/2012 12:30

Està clar que en aquest país, una solució des de dalt, mai es pot esperar, he dit solució, problemes, els que vulguin ficar-nos.

Sabíem que pujarien preus de les llicencies, i ho han allargat, bastant, però no sabíem tals increments, us ho fico en percentatges perquè és més bestia (si es que no he fet malament els càlculs clar ...)

Llicencia FCA: augment d'un 140% (5€ a 12 €)
Llicencia CET: augment d'un 188,7% !!!!!! (2,85 € a 8,23€)

(corregits Josep Maria, havia fet el càlcul dividint pel preu actual, enlloc pel preu inicial)

Abans per 7 € i poc tenies les dues assegurances, ara són més de 20 € per nen.

No se si el consell s'hauria de replantejar certes coses, o nosaltres replantejar-ne d'altres ...

Nene
Nene
09/10/2012 16:19

Antes de nada, ¡ hola a todos !

Como bien ha explicado Dídac, tenemos por triplicado el tema 'asegurador'. Esto me suena al mundo politiquil, que si gobierno central, que si autonomías o nacionalidades, que si diputaciones, ayuntamientos, consells y demás.

Me temo que no hay solución, pues si borramos a todos ellos, tanto en el mundo político como en el deportivo, mucha gente se iría al paro, y ya hay 5 millones y pico, como para aumentar está el país-nació-estado.

Bien, dicho lo de arriba. Ya no me puedo callar más para comentaros lo siguiente. Lo llevaba a 'escondidas', pero ya estoy harto, hasta los güebs de lo siguiente.

Como sabéis, soy además de entrenador en el club, quien lleva las cuentas, es decir el Tresorer. En estos tres años, he seguido la política que los hermano Martín aplicaron al club. Como creí que era buena herencia, el CAT siempre ha estado con los números en positivo, y creedme, no es fácil. No debemos pecunio a nadie, ya sea una entidad privada como pública, pagamos lo antes posible.

Pues bien, resulta, que después que nuestro President, Joan Bardina, y nuestro Secretari, Dídac Rios, presentaran un montón de papeles al Ajuntament de Tarragona, para recibir una 'subvención' de cinco mil euros, y después de cumplir todos los requisitos que demanaban, ahora, va el Ajuntament, de izquierdas, nos está pidiendo que la devolvamos porque nuestro casillero bancario no arroja pérdidas.

¡ Perplejo ! Somos buenos pagarinis, llevamos las cuentas saneadas (no como el Ajuntament de TGN, que me parece que cada tarraconita debéis al consistorio la friolera de unos 1000€), y nos dice que devemos devolver una subvención que nos otorgaron cumpliendo todo lo que había que cumplir, porque tenemos dinero en la cuenta del club.

¡ Pues evidentemente tenemos dinero !. ¡ faltaría más ! Cómo le explico yo, como Tresorer, a los socios que estamos en números rojos. ¡ Pero qué política económica están pidiendo que hagamos !.

En fin, dicho está y publicado en la web del CAT, pero es que ya no me puedo callar. Pues ya tengo suficientes materias a qué dedicarle mi tiempo como para que unos señores, y me guardo el calificativo, me vengan dando lecciones de economía, esos señores que han llevado y llevan a la ruina económica a un Ajuntament que no es suyo, que están ahí porque los han votado, pero claro, no dan cuentas de lo que hacen. En cambio yo si que doy cuentas, y de momento funcionamos.

Gracias por la atención y nos vemos. Saludos.

Nene
Nene
10/10/2012 17:15

Y hoy la segunda parte. También es un tema que se trata en la Junta, que se ha llevado al Patronat d'Esports y al propio Ajuntament.

El tema es el del alquiler de las pistas de Camp Clar donde todos entrenamos. Si hay alguien que no lo sepa, el alquiler anual se va a los 3000€. Cifra nada despreciable, si en el restode Catalunya, y supongo que en el resto de España, no pagan los clubes por entrenar en unas pistas municipales (pistas que son del pueblo).

Con más de 30 años en el atletismo, y conociendo a muchos atletas, entrenadores, organizadores,... cuando les explicas que pagamos por ir a entrenar, lo primero es que no te creen, y luego alucinan. Pratenc, Lleida, Cornellà, Lluïsos, Calella,... te dicen que ellos son invitados por el Consistorio para que den uso a unas pistas que están disponibles para los ciudadanos de la ciudad, y que el club dé a cambio un servicio de atletismo.

Luego está su uso. Cada vez más masificado, ya no sólo por el auge del atletismo, si no porque además de venir los socios de las instalaciones a rodar, que si lo hacen por la calle 7-8 no hay nada que decir, tenemos a otros deportistas de otros deportes, que van por donde les rota, que si calle 1, que si calle 2, que ahora salto a la 4,... llevo muchos años teniéndoles que decir que por favor las calles 1-2 son para los que hacen series largas. No sé, falla la cultura deportiva, sencillamenter porque no existe.

Después, el uso del llamésmole gimnasio. Aparatos ruinosos, sitio reducidísimo, horario aún peor,... que tienes que adaptar los entrenos a los horarios que te dan. Supongo que Bolt, Mo Fara, Rudisha,... adaptan sus entrenos a los horarios que les dan.

Otra, tenemos un cuarto para guardar material que no caben las pértigas, están colgadas con unos hierros 'amateurs', hay que hacer contorsionismo para llegar a coger según que necesites,... aunque esto lo solucionaran el día que amplíen la pista, pues para el 2017 tenemos unos fanstabulosos Juegos del Mediterráneo y toca hacer lo que ya tendría que haberse hecho en el proyecto inicial. Más gradas y una cubierta de las gradas.

Después de darle vueltas, y pensar qué se puede hacer, creo que lo más sencillo sería hacer lo siguiente: ir al Ajuntament (todos los clubes deportivos de la ciudad) y decirle que a partir de ahora se hagan ellos cargo de todos los deportistas. Que pagen a los entrenadores y monitores, que les den unas instalaciones acordes a la práctica deportiva,... y ya verán que los clubes perdemos dinero por hacer lo que más nos gusta. Y encima pagando al Ajuntament por unas instalaciones tercermundistas. Por cierot, nuestros entrenadores no cobran y los monitores cobran miseria.

Señores políticos, viven ustedes en el mundo de Yupi, no han tenido suficiente con mandar a todo un país a la ruina, a base de estafarnos y encima debemos de pagarles para que los chavales de esta ciudad-país puedan hacer deporte, que como debieran saber es invertir en el futuro.

Dicho está. Saludos.

Por cierto, los dos comentarios son propios, y no pertenecen más que a mi persona. Por si algun politiquillo quier hablar, que sepa a quien debe dirigirse.

Jorge
Jorge
10/10/2012 22:01

Nene y Dídac ¿habeis pensado enviar estos escritos a los Diarios, ir a algún programa de radio a explicarlo,....?  Sería la única manera de que tal vez se enteraran. Obviamente el tema de los seguros y del trato con el ayuntamiento son dos temas diferentes. Y cuidado con llamarse "CA Tarragona", que acabarán cobrando por el nombre.

Nene, si estás en superávit es normal que no haya subvención. Tradicionalmente, por desgracia, un buen gestor "público" es el que consigue quedarse en números rojos para poder incrementar el presupuesto (con dineros públicos claro) el año siguiente. Si tienes superávit te lo recortan.

Eso si, nos pediran ayuda para la Media de Tgna o cualquier otro festival y seguramente lo hareis de buena gana.

Nene
Nene
11/10/2012 10:01

¡ Buenas Jorge ! Que yo sepa, todas las AA.VV de la city, los clubes de deporte o asocioaciones deportivas, culturales, sociales,... reciben algún tipo de subvención. Algunos a cambio de votos, pero seguro, seguro, que hay más de una que tienen superávit y siguen recibiendo.

Y si no, fácil es, vamos a empezar cobrando todos, incluidos los atletas, ya verás que fácil es tener pérdidas, y eso si, si los políticos me aseguran por escrito que me van a cubrir dichas pérdidas, véase como el Nàstic de fuRbol de hace unos años atrás.

En cuanto mandarlo al Diari, pues me falta un tris, ya los veremos.

Saludos.

quic
quic
03/12/2012 19:13

Hola a todos, respaldo la idea de Jorge de mediatizar el problema para que se haga un poco de ruido al respecto, estoy totalmente de acuerdo, normalmente es lo que más duele a los políticos.

Respecto al tema de la subvención, en su día ya comenté y me ofrecí a estudiar y buscar soluciones para no tener que devolver los 5mil eurazos y me comentastéis que estaba controlado.

Sobre las cuentas, recuerdo que durante los años en que Javi Martín llevaba las cuentas del Club, nos marcamos como requisito indispensable finalizar el año natural y contable con las cuentas a "cero", incluso el saldo de la cc del banco. Y nunca tuvimos ningún problema con el tema subvenciones, déficits o beneficios. Eso como todo, es hacer alguna trampilla, pero jamás nadie nos dijo que el club tenía benefícios y además justificábamos el tema del "sin ánimo de lucro" que consta en los estatutos. También nos servía para justificar la exención que en su día se solicitó a la Agencia Tributaria sobre declaraciones trimestrales, iva's y mandangas varias.

Vuelvo a insistir y en ofrecerme, otra vez, para ayudar en lo que pueda, aunque dudo que ahora sirva de algo ya que lo más probable es que sea demasiado tarde.

Quico.

Missatge original de Didac
Didac 09/10/2012 09:43

Sabíem el que venia, i es que les fortes retallades a federacions i consells esportius, o això ens diuen ells, feia preveure un augment considerable del preu de les llicències.

Fins aquí bé, ho podem acceptar o no.

El que potser més m'escandalitza, per dir-ho d'alguna manera, és la necessitat d'anar pagant i pagant les coses, m'explico.

Com que som un club de tontos superlegals-guais paguem l'import de les llicències dels nostres atletes al 100%, ja sigui escolar, territorial, nacional, estatal, espacial i les que necessitin, i no ho estic criticant, el club es dels i per als socis, i trobo més que encertada aquesta filosofia.

Aquestes llicències les tramiten les Federacions, Consells ... òrgans supeditats a d'altres organismes superiors al nostre club, que negocien amb asseguradores privades les cobertures mèdiques per a aquestes llicències, que serà la cobertura que al cap i a la fi gaudiran els posseïdors d'aquestes, els atletes, petits i grans.

Mai m'he parat a mirar quines cobertures concretes hi ha, però com a mínim té les bàsiques, una assegurança de responsabilitat civil (RC), cobertura d'urgències i vista a els centres estipulats.

Perfecte, però aquestes coses no estan cobertes per la Seguretat Social ja? Segurament deixo escapar algun punts que la seguretat social no cobrirà i la nostra llicència si, d'acord, però reflexionem:

Si volem que l'ECAT pugui competir a nivell local (Consell Esportiu) hem tenir una llicencia tramitada per la Unió de Consells Esportius, la qual val 8,28 € aquest any (l'any passat 2,85).

D'altra banda també, si volem que competeixin en les proves federades (pista) que es el que mes preparen també hem de tramitar una llicència de promoció a la Federació Catalana d'atletisme, aquest any de 12 € (l'any passat 5)

A més a més, el Patronat d'Esports, ens obliga a tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil per a cobrir als socis i nens del club, una assegurança, que ja tenen, no una, sinó dues vegades.

O sigui que, a més de pagar un lloguer de pistes a un preu més que qüestionable, paguem impostos, entre d'altres, per a la seguretat social, per a més inri tornem a pagar assegurança amb una RC, tornem a pagar una altra assegurança amb una llicència del consell, una altra assegurança amb la Federació, i segur, que molts pares tenen una assegurança privada també contractada per als seus fills

A mi perdoneu-me però coses com aquestes em fan sentir com un estúpid. Dona la casualitat també, que el Consell i la Federació asseguren mitjançant la mateixa asseguradora privada, que no diré el nom,  i a sobre, la RC que tenim contractada es també de la mateixa asseguradora, imagineu-vos només amb nosaltres, aquesta ja es forra, no li paguem 1 cop, no, li paguem per triplicat !!!!!

A tot això encara em sembla trist, no se si més o per igual, que Consell Esportiu i Federació no es puguin ficar d'acord per compartir llicències, jo no veig quin problema hi hauria en que un atleta federat, amb la seva corresponent llicència pugui participar en una competició escolar.

Enlloc d'abaratir costos, estalviar feina, es duplica i triplica, tot això en un esport, amateur, on tot el que fem es "sense animu de lucru" que més aviat seria un "a veure si no tenim gaire deficit".

En tot això, crec que el club s'ha de posicionar i fer en la mesura que pugui alguna cosa al respecte a aquests punts:

- Revisar el conveni que té el club amb el patronat d'esports i entre d'altres, eliminar el punt en el que es demana al club la contractació d'una assegurança de RC

- Arribar a un acord amb el Consell Esportiu del Tarragonès, o qui sigui, per a que permetin la participació i competició a atletes que ja tinguin una llicència esportiva en aquest esport (Atletisme)

---
Dídac Rios

Entrenador Nacional d'Atletisme
Núm. 011781