quic
16/09/2003 11:16
Bé companys, aquà tenim una clara mostra de la prepotencia que caracteritza la IAAF amb la que podem veure que no hi ha ningú que pugui salvar-se de les seves salomóniques decissions.
Feia anys que no es veia una velocista de les caracteristiques de l'americana, a més, que guanyes els 100 i els 200, de fet des-de l'any 91 a Tokio amb Katrin Krabbe no ho veiem.
Doncs ara arriba la IAAF i dictamina treure-li les medalles per doping. Jo creia que aixo es podia fer sempre que la substancia detectada estigues a la llista (molt llarga) de productes prohibits, i d'aquesta manera es pot crear el precedent de poder sancionar a qualsevol atleta per prendre algun producte encara que no estigui prohibit.
Evidentment jo no estic a favor del doping, pero en aquest cas el que més m'indigna és la prepotencia amb la que actua la IAAF volent sancionar a una atleta que se li va detectar "modafinil" al control dels 100 (als 200 estava neta), un producte que no està a la llista de la IAAF ni a la del COI, encara que té efectes estimulants per poder tractar la narcolepsia o enfermetat del son.
Considero que si es vol combatre de forma definitiva el doping, el que haurien de fer aquestes institucions és tenir metges i investigadors que vagin sempre un pas per endavant i no per darrere dels metges dels atletes.
Si finalment s'arriva a sancionar a Kelli White, es crearà un precedent amb el que ningún atleta estarà "a salvo" del que dictamini amb aquest cas la IAAF i a més quedaria patent la seva suma autoritat, cosa que va demostrar despres d'aprovar la norma de les sortides nules (cosa que a quedat demostrada que no elimina el retard en l'horari previst d'una jornada i si perjudica de forma directa als velocistes).
Al nivell del que estem parlant, està clar que tothom es pren alguna cosa, de fet, les marques que s'estan aconseguint a aquets nivells no són producte de menjar llenties o espaguetis. I si es vol que predomini l'espectacle, s'ha de ser més permisiu, igual que a la NBA, al futbol americà o al beisbol.
Si tot aixó tira endavant, els atletes estarem indefensos davant les institucions que regulen el nostre esport i per aixó mateix animo a la Federació americana que no sancioni a Kelli, ja que legalment no hi ha motius per fer-ho. I si la IAAF vol, que a partir d'ara tingui el modafinil a la llista de productes dopants.